Ervaringen.Inmiddels heb ik 4 jaar ervaringen in begeleiding van individuele leerlingen of kleine groepjes. Hieronder een greep uit de ervaringen van de leerlingen en leerkrachten.
|
Ervaringen van Leerkrachten
Als een kind bijzondere begeleiding nodig heeft, bel ik Marjon...Marjon ken ik als een deskundige en didactisch- en pedagogisch sterke begeleidster voor basisschoolkinderen. Haar deskundigheid is breed en richt zich op alle vakgebieden en diverse hulpvragen. Marjon vindt het heerlijk om kinderen te begeleiden in het verbeteren van hun werkhouding, het aanleren van planningsvaardigheden en het vergroten van zelfvertrouwen. De resultaten die zij behaalt laten deze bevlogenheid ook zien."
- Paula van Dijk, Directeur
"De begeleiding van Marjon is erg waardevol geweest voor Sara. Vooral het stukje pre-teaching. Voor Sara is Nederlands niet haar moedertaal en is het lastig om alles te kunnen volgen. Doordat de woorden van de taallessen werden voorbehandeld, kon Sara in de klas met de instructie meekomen. Sara heeft dit schooljaar grote sprongen kunnen maken dankzij de hulp van Marjon. In de klas heb je namelijk niet altijd de tijd om apart aan de slag te gaan. Daarom is het fijn dat er iemand is die hier de tijd voor kan nemen."
- Michelle Vos, leerkracht
Marjon heeft vanaf februari twee leerlingen uit mijn klas begeleid die net nieuw in de klas kwamen. Zij heeft een spurt gemaakt met Taal, Spelling en Begrijpend Lezen. Wat ik zo fijn vind aan je Marjon is dat je meedenkt over de voortgang van de kinderen. Waar ze moeite mee hebben en hoe we ze het beste kunnen doortoetsen zodat ze versneld mee kunnen doen met leeftijdsgenoten. Ook heb je een aantal middagen een andere leerling die extra onderwijsbehoeften heeft geholpen met toetsen zodat ik wat lucht kreeg tijdens de laatste weken van het schooljaar. Ik heb je ervaren als een prettig meedenkend persoon die hart heeft voor de kinderen.
- Kim, Leerkracht
Zelf vond ik de samenwerking heel prettig. We hadden jammer genoeg niet vaak mondeling een overleg, maar jouw verslagen gaven een helder beeld en ik kon er goed mee verder. Ook werd er vanaf het begin doelgericht aan de slag gegaan.
- Corry, Leerkracht
Ervaringen van Leerlingen
Het was heel leuk om samen met internationale collega's Nederlands te leren op ons kantoor. De lessen waren een goede combinatie van theorie met praktijk. Ik vond het leuk te leren spreken met thematische lessen.
Mijn Nederlands is flink vooruit gegaan. Bedankt!
- Baekhyun, leerling
De ervaring van Tala
Waarom ga je naar juf Marjon eens per week? Ze helpt mij om de overstap naar het Voortgezet onderwijs goed te laten verlopen. Wat doe je zoal bij de juf? Meestal iets van rekenen en begrijpend lezen, zeker dat laatste vind ik lastig. Soms neem ik ook mijn weektaak mee. Vond je het prettig? Ik heb er veel aan gehad. Daarnaast is het ook nog gezellig, we praten over heel veel dingen, ook van thuis. |
De ervaring van Lumesha
Waarom ga je naar juf Marjon eens per week? Dat is voor mezelf. Ik moet aan mij leer- en werkhouding werken. Wat doe je zoal bij de juf? Ik krijg opdrachten en moet dan inschatten hoeveel tijd ik nodig heb om ze te maken. Soms pas ik dat nu ook toe in de klas. We werken aan rekenen, begrijpend lezen, spelling en aan de weektaak. Vond je het prettig? Ja. We hebben ook gesprekken over andere dingen die op school gebeuren en daar maken we afspraken over. Die lukken nog niet altijd. |